vrijdag 12 augustus 2016

Mijn paleisje

Aankomst in Frankrijk
Woensdagmiddag kwamen we aan bij het appartementje waar mijn ouders de komende twee weken zullen verblijven. Heel netjes en schoon! Omdat we wat later in de middag aankwamen was de dag zo om..

Contracten tekenen, contracten tekenen en nog meer contracten tekenen...
Om 14.30 uur werd ik verwacht bij één van de Disney hotels (Hotel Cheyenne). Daar aangekomen was ik zoals vaker de eerste.. Daar zit je dan in je eentje! Gelukkig kwam er al snel een meisje met twee grote koffers aanlopen waarvan ik meteen dacht 'die komt hier vast ook voor de info dag'. En ja hoor! We raakten aan de praat. Leuk meisje (Georgie)! Ze komt uit Engeland. Zo langzaamaan kwamen er nog meer meiden op ons aflopen met de vraag of wij ook voor de info dag kwam. Vrijwel allemaal Engelsen en 1 Portugees meisje. Later voegde er nog een meisje bij, Else, en die herkende ik direct van de auditie dag in Amsterdam. Jeeej toch nog een Nederlandse! We hebben met z'n allen al flink zitten kletsen en stuk voor stuk zijn het allemaal hele leuke meiden.

We hebben bij Hotel Cheyenne allerlei verschillende contracten moeten tekenen. Wel allemaal in het Frans.. dus wie weet ben ik nu verkocht als dienstmeid in Dubai of zoiets geks.. We gaan het zien! Na de contracten te hebben getekend werden we met een busje afgezet bij ons appartementen complex. Les Pleiades. Het lijkt van buiten net zo'n groot Amerikaans studenten complex, heel mooi! Allemaal waren we zo benieuwd naar onze appartementen, maar we moesten nog heeeeeeel veel blaadjes ondertekenen.

Eindelijk mochten we dan de appartementen bekijken. Het zijn allemaal dezelfde grote huizen met aparte kamers. Ik zit in huis nummer 4 met bijna alle meiden die ik die dag ontmoet heb. Super leuk! Natuurlijk heb ik de mazzel dat ik op de bovenste verdieping zit... haha lekker elke dag 4 trappen op. Prima te doen, maar met al die spullen?! (Thanks pap en mam voor de hulp haha!)

Het is van binnen een beetje een verouderd gebouw.. het wordt wel goed schoongehouden door de schoonmakers! Mijn kamer is best heel ruim! Ik heb wel samen met m'n ouders alles nog een keer afgelapt en gedweild want heel schoon was het binnen niet. Ook was de kamer heel saai.. en ook al zit ik hier dan misschien niet heel lang wil ik mij wel graag thuis voelen. M'n ouders hadden die ochtend al een woonwinkel gevonden met alle artikelen met 70 procent korting. Dus hopsa daar gingen we heen! Nu is mijn kamer denk ik wel af. We hebben zelfs voor een paar euro mooie gordijnen kunnen kopen om de lelijke gordijnen die er al hingen zoveel mogelijk te verbergen!

Hier wat foto's.






Disney Université en rondleiding in het park
Morgenochtend om 07.45 uur ga ik met een aantal van de meiden die ik hier heb ontmoet samen weer terug naar Hotel Cheyenne (Disney Université). Wat ons daar te wachten staat? Geen idee! Als het goed is gaan we het park ook in en krijgen we een soort rondleiding. Ik ben benieuwd!! :)

Bewakers en visite
Wat trouwens wel erg grappig verliep was het hebben van bezoekers.. Het complex waar ik woon wordt 24 uur per dag bewaakt. Als ik bezoekers heb moeten die zich ook elke keer legitimeren. Nu is dat niet zo'n probleem, maar toen mijn ouders vanmorgen langskwamen mocht er volgens de bewaker maar 1 persoon met mij  mee. Dus één van mijn ouders moest buiten het hek wachten. Ik dacht oké dan neem ik nu mama mee en dan straks haal ik papa, maar zo werkt het dus niet. Hij zei dat ik echt maar 1 persoon per dag mag ontvangen...... Like wtf! Deze man sprak helaas geen Engels dus een uitleg over waarom en hoe bleef helaas uit. Later bleek dat ik bij de receptie een formulier kon halen waarop ik 4 personen per keer op mag schrijven die 3 opeenvolgende dagen bij mij op bezoek mogen. Tegelijk wel te verstaan! Die bezoekers moeten minimaal 18 jaar zijn.. Wat het dus ook nog eens lastig maakt als je bijvoorbeeld een jonger broertje of zusje hebt. Maandag moet ik dus weer opnieuw dat formulier invullen zodat m'n ouders gewoon met mij mee kunnen naar mijn appartement. Haha wat een gedoe!


1 opmerking:

  1. Leuk Lien en wat lekker dat Paps en mams bij je zijn voor al zo in t begin. Nou ik wacht op de verdere verhalen hoor. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen